الجمعة، 29 مايو 2015

يا ترى هو ده الحب ؟ - الجزء السادس





الجزء السادس





الست : و واضح أنها حتمشي من الفندق .

أنجي (بصدمه و صوت عالي) : أيـــــــــه ؟

الست : زي ما قلت لك كده .

أنجي : عرفتي منين ؟

الست : شفتها ماسكه شنطت هدوم و هي خارجه و كانت شكلها مستعجله كمان .


أنجي حست أن عينيها زغللت و مابقتش شايفه قدامها و حست أنها حتقع من طولها بس مسكت نفسها و من غير أي رد جريت بسرعه ناحية الاستقبال و نزلت على السلالم بسرعه . وصلت الاستقبال و هي بتتنفس بسرعه و قوه و حطت أيديها الأتنين على المكتب و هي بتسند .


أنجي (بتتنفس بقوه و قلقانه جداً) : هه هه ، لو ، هه ، سمحتي ، هه ، أنسه حنين ، هه ، اللي في غرفه رقم ... موجوده .

الموظفه (باستعجاب) : ثواني يا هانم .


بصت الموظفه على الكمبيوتر و بدأت تدور على الأسم و رقم الأوضه لمدة ثواني و بعدين بصت على أنجي تاني .


الموظفه : للأسف يا هانم ، أنسه حنين ألغت حجزها من ساعه و ربع و خرجت من الفندق .

أنجي (برعب مالي ملامحها) : أيـــــه ؟ مشيت !؟ (بصوت واطي) ليه !؟ ليه !؟ (بصوت عادي) لو سمحتي ماتعرفيش راحت فين ؟ قصدي يعني نزلت في أي فندق ؟ قصدي ماسمعتهاش قالت حتروح فين ؟

الموظفه (بتعجب) : لاء يا هانم .

أنجي (بحزن و صدمه) : شكراً .


مشيت أنجي و هي حاسه أنها في كابوس و بتتمنى تصحى منه . أنجي ماكنتش حاسه بأي حاجه و لا شايفه قدامها من الصدمه و كانت ماشيه و مش عارفه رايحه فين و كان بالنسبه لها كل شيء أنتهى . وصلت أوضتها و هي مش عارفه أزاي وصلت و دخلت أوضتها و قفلت الباب وراها و أخيراً انهارت و سقطت على ركبتيها و الدموع نزلت من عينيها و فضلت تعيط بقوه . قدرت أنجي تخرج مشاعرها اللي كانت مخبياها جواها من ساعة ما عرفت بابتعاد حنين عنها .


أنجي (بتكلم نفسها) : غبيه ، غبيه ، غبيه ، ليه أعمل كده !؟ ليه أخسرها !؟ أنا بحبها ، بحبها ، بحبها . عمري ما فكرت أني ححس بكده أبداً ، قلبي بيوجعني أوي و حاسه أن صدري بيضيق و أني مش قادره أتنفس ، هي كانت الهوا اللي بتنفس به ، آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه ، حاسه أني حموت من غيرها .


فضلت أنجي تعيط و هي قاعده على ركبتها لمدة ساعه ماتحركتش من مكانها و فجأه تليفونها رن فماهتمتش باللي بيتصل و لا كأنها سمعت الرنه . أنجي كانت مش مهتمه بأي حاجه حولها و مش بتفكر غير حنين و أنها خلاص فقدتها و مش حتشوفها تاني و ان حياتها انتهت لأنها مش حتقدر تعيش من غيرها . فضل التليفون يرن و يرن و يرن فاتخنقت أنجي من الصوت و حطت أيديها على ودانها عشان ماتسمعش التليفون .


أنجي (لسه بتعيط) : مش حرد ، مش حرد . أبعدوا عني أنا مش عايزه أعرف أي حد غير حنين . مش عايزه عشيقات غير حنين . مش بحب غير حنين .


فضل التليفون يرن و يرن فاتخنقت جداً و قامت و راحت ناحيته و مسكته عشان تطفيه فاتفجأت بأن المتصله هي حنان فافتكرت أن صديقة حنين أسمها حنان ففتحت عينيها على الأخر و بدأ قلبها يدق و حست بشوية تفائل و ردت على طول و هي بتمسح عينيها و مبتسمه بأمل .


أنجي (ببحه و صوت باكي) : ألو . حنان ؟

حنان (بصوت واطي و بغضب) : أيه !؟ ساعه عشان تردي !؟

أنجي (تستنشق) : آسفه ، (بتمسح دموعها) آسفه .

حنان (باستغراب) : مال صوتك !؟ كنت بتعيطي و لا أيه !؟

أنجي : لاء (بتستنشق) لاء . أرجوكي أتكلمي أنتي . تعرفي مكان حنين ؟

حنان (بزعل) : بدل ما كنتي تعيطي كنتي أتصلي بيا أو ردي عليا !

أنجي : أنا آسفه ، أنا آسفه . أرجوكي قولي لي .

حنان : حنين عندي هنا .

أنجي (بسعاده) : أيه !؟ بجد يا حنان !؟ أرجوكي ماتضحكيش عليا .

حنان : طبعاً بجد . و هو أنا حضحك عليكي ليه !؟ أنتي مش واخده بالك من أني بتكلم بصوت واطي و لا أيه !؟

أنجي (بابتسامه) : آه ها آه . ماتعرفيش قد أيه أنتي فرحتيني و طمنتيني . أنا كنت حاسه أن روحي حتروح مني . أنتي رجعتيلي روحي تاني .

حنان (ضحكت بصوت واطي) : ههههه ، ده أنتي واقعه في حبها على الأخر بقى .

أنجي (بهيام) : مش ممكن تتصوري قد أيه ، مع أني ماعرفهاش غير من مده قصيره ، لكن حاسه بأني أعرفها من زمان و بأني بعشقها من زمان . أكيد ده الحب الحقيقي اللي بيجي مره واحده في العمر زي ما بيقوله عليه . أنا بعشقها مش بس بحبها .

حنان (بضيق) : و لما أنتي بتحبيها كده زعلتيها ليه !؟ أنا مش عارفه أنتي عملتي لها أيه بس حنين ... مش عارفه أقول لك أيه ! بس دي مش حنين اللي أعرفها . حنين بقت مختلفه جداً و ضعيفه كمان . مش ممكن تصدقي قالت لي أيه أول ما جات هنا ، قالت لي " أرجوكي خليني عندك ، أبعديني عنها ، أبعديها عني " و كانت بترجف .

أنجي (بحزن) : أنا آسفه . أنا السبب في كل اللي حصل ، ماكنش لازم أعمل اللي عملته .

حنان (باستغراب) : أنتي عملتي أيه !؟

أنجي (بندم) : بـ بو ... بوستها . أنا آسفه .

حنان (بتعجب) : معقول كل ده على بوسه !؟ أنتي متأكده من أنك بوستيها بس !؟

أنجي (بثقه) : و حياة حنين و حبها اللي في قلبي أني بوستها بس .

حنان (باستغراب) : معقول ! و انهيار حنين عشان كده ! مش ممكن أكيد فيه حاجه . (سكتت شويه) بيتهيئلي أنها بتحبك .

أنجي (بصدمه) : أيه !؟

حنان : ممكن تكون بتحبك و بتحاول تهرب من الحب ده و عشان كده حالتها كانت عامله كده . لازم تيجي دلوقتي على طول عشان تتكلمي معاها .

أنجي (بحماس) : أكيد أنا حاجي على طول ، بس أنتي فين ؟

حنان : أنا في فندق الشاطئ و العنوان ....... ماتتأخريش يا أنجي عشان ...

حنين (من بعيد) : حنان ، بقولك أيه ...

حنان (بصت وراها و بقلق) : لازم أقفل دلوقتي ، باي باي .

أنجي : باي باي .


أنجي كانت في منتهى السعاده و مش قادره تصدق نفسها و أول ما قفلت مع حنان قربت الموبايل من بوقها و باستوا بسعاده و فضلت تتنطط في الأوضه لمدة ثواني و دموع الفرح بتنزل من عينيها و بعد كده هديت و بسرعه جهزت شنطتها و نزلت لغت الحجز و أخدت تاكسي و بسرعه وصلت الفندق .


--------------------


أول ما وصلت الفندق اللي كان أكبر من الفندق اللي كانت نازله فيه حنين سألت عن أوضة حنان اللي جايه عشان المؤتمر العلمي .


الموظفه (بابتسامه لطيفه) : أيوه يا هانم ، حضرتك عايزاها ؟

أنجي : لاء ، لو سمحتي عايزه الأوضه اللي جنبها .

الموظفه : حاضر يا فندم ، ثواني (فضلت تبحث في الكمبيوتر) . (بتأسُف) للأسف يا هانم مافيش أوضه جنبها فاضيه ، بس الأوضه اللي قصدها فاضيه .

أنجي (بسرعه) : أوكي ، أوكي ، حخدها مش مشكله .

الموظفه (بابتسامه) : أوكي يا هانم ، ثواني . (قربت الدفتر منها) لو سمحتي أكتبي أسم حضرتك و البيانات كلها هنا .

أنجي : أوكي .


كتبت أنجي بياناتها و كملت الحجز و نادت الموظفه على العامله اللي جات و أخدت شنطتها و وصلتها لأوضتها و مشيت بعد ما عطتها أنجي البقشيش ، قعدت أنجي على السرير تفكر في اللي حتعمله و اللي حتقوله و هي قلقانه و متوتره و مرتبكه و بتهز رجلها . أنجي كانت حاسه أنها لازم تقابل حنين و تكلمها حالاً عشان تعتذر لها و تخليها تسامحها لأنها مش حتقدر تصبر أتر من كده و عشان كده قررت تروح تخبط على الباب . و هي قلقانه و بترتعش خرجت من أوضتها و وقفت قدام الأوضه اللي فيها حنان و حنين لمدة ثواني و هي متردده أنها تخبط على الباب و تكلمها و لا تمشي ، لكن في النهايه و بعد تفكير قررت تخبط .


حنين (باستغراب) : الباب بيخبط ! أنتي طلبتي حاجه من خدمة الغرف .

حنان (بارتباك) : أ ... أيه ؟ لـ لاء . حروح أشوف مين .

حنين (قلبها بيدق جامد جداً و حاسه بالخوف) : لـ لاء ، مـ ماتفتحيش .

حنان (باستغراب) : ليه !؟ (بصت لها) مالك يا حنين !؟

حنين (بابتسامه مزيفه) : مافيش ... حاجه ، ماتقلقيش كده . روحي أفتحي .

حنان (بتعجب) : أوكي !


حنان كانت حاسه أن حنين بتتصرف بغرابه بس مش عارفه هي مالها أما حنين فكانت حاسه أنها قلقانه و خايفه و هي مش عارفه ليه . راحت حنان ناحية الباب و فتحته فلقت أنجي واقفه و باين عليها القلق و التوتر .


حنان (بصوت واطي) : بلاش دلوقتي تقابليها . مش عارفه هي مالها ! بس أكيد هي مش طبيعيه .

أنجي (بقلق و صوت عالي شويه) : أيه !؟ هي مالها !؟

حنان (بقلق و بصت وراها) : شششش وطي صوتك حتسمعك . أنا مش عارفه زي ما بقول لك .

أنجي (برجاء شديد) : أرجوكي لازم أشوفها و أعتذر لها ، أرجوكي خليني أقابلها .

حنان (بتوتر و تردد) : بس ...

أنجي (مسكت أيديها و برجاء) : أرجوكي يا حنان ، أرجوكي .

حنان : ماشي ، ماشي ، من غير ترجي أكتر من كده . أتفضلي قابليها براحتك ، بس أنا ماليش دعوه لو غضبت منك .


دخلت أنجي الأوضه فشفتها حنين فوقفت من الصدمه و فتحت عينيها و بوقها على الأخر و قلبها فضل يدق بقوه و سرعه كبيره و حست أنه حيقف و بدأت ترتعش و ترجف من الخوف الشديد فلاحظوا الأتنين ده فحاولت أنجي تقرب منها .


حنين (بصوت عالي) : أ ... أ ... أبعدي عني . أخرجي من هنا .

أنجي (أنحنت) : أنا أسفه ، أنا أسفه جداً جداً جداً . (رفعت راسها و جسمها و بصت لها بحزن) أنا عارفه أنك متضايقه مني و خايفه كمان ، لكن أرجوكي لازم تعرفي أني بحبك و هو ده السبب في أني ماقدرتش أسيطر على نفسي .


قلب حنين فضل يدق و يدق بس مش من الخوف و زاد ارتعاش جسمها و حطت أيديها على ودانها عشان ماتسمعش و فضلت تهز راسها .


حنين : لاء ، لاء ، مش عايز أسمع الكذب ده تاني . أرجوكي أبعدي عني ، أرجوكي . قلبي مش حيستحمل أنه يتكرر تاني اللي حصل لي . أرجوكي سيبيني في حالي (بدأت دموعها تنزل) .


لاحظت حنان كلام حنين و بدأت تفكر في كلامها و تربطه بكل اللي حصل لحد دلوقتي إما أنجي فكانت بتبص عليها و هي في منتهى الحزن .


أنجي : أرجوكي ماتبكيش ماتعيطيش ، مش حقدر أشوف دموعك . أنا ماكنتش أعرف أن وجودي جنبك حيكون سبب حزنك و نزول دموعك على خدك . (بدأت دموعها تنزل) إذا كان وجودي جنبك حيكون سبب حزنك فأنا مستعده أبعد عنك خالص (بتعيط) مع ... أني مش ... عارفه إذا كنت ... حقدر أعيش من ... بعدك و لا لاء .


بصت حنين على أنجي اللي كانت بتعيط بحرقه و بتمسح في دموعها اللي كانت بتنزل بغزاره و كانت مستعجبه جداً من أن دي أنجي اللي شافتها أول مره بكبريائها و غرورها . حست حنين بأن قلبها بيوجعها و هي شايفاها بتبكي و حست أنها عايزه تاخدها في حضنها و تطبطب عليها عشان تهدى لكن مسكت نفسها عشان ماتضعفش .


حنان (باستغراب) : أنتوا الأتنين أهبل من بعض ، (بصوا الأتنين ليها) أنتوا الأتنين واضح جداً أنكم بتحبوا بعض ، فـليه كده العياط !؟ حنين ، أيه اللي حصل لك زمان مخليكي خايفه من الحب كده ؟


أتفاجأت حنين من كلامها و بصت بعيد عنها فقربت منها حنان و حضنتها .


حنان (بقلق) : أرجوكي قولي لي يا حبيبتي ، هو أنا مش صاحبتك و لا أيه ؟ قولي لي الحقيقه .


بصت حنين على أنجي اللي كانت بتمسح دموعها و بتبص عليها بقلق و اهتمام فرجعت بصت على حنان تاني و بعدت عن حضنها و قعدت على الكنبه و مسحت دموعها .


حنين : لو عايزه تعرفي حقول لك . و أنا في الثانوي حبيت واحده كانت غنيه فكنت متأكده أن الحب ده مستحيل و عشان كده عمري ما فكرت أقولها أني بحبها و فضلت مخبيه حبها في قلبي لحد ما أتفاجأت بها بتعترف لي بحبها فكنت حاسه أني حطير من الفرح ، و بقينا حبيبتين و كنت في منتهى السعاده ، و قضيت أجمل أيام في حياتي في الحلم الجميل ده ، و كنا بنخرج مع بعض و بذاكر معاها في المدرسه و نتغدى مع بعض و كانت بتوصلني لحد البيت ، و في يوم كانت عازماني عندها في البيت و أهلها ماكنوش في البيت عشان كانت عايزه تلمسني زي أي أتنين بيحبوا بعض و رغم أني كنت خايفه لأنها أول مره ليا إلا أني كنت فرحانه جداً لأني حقدر أقرب منها أكتر . لبست أجمل لبس و رحت عندها و أول ما دخلت كانت المفاجأه و الصدمه الكبيره ، كان عندها أربعه من صاحبتها قاعدين مبتسمين و مستنين و أنا لما دخلت و شوفتهم كنت مصدومه و مش فاهمه أيه اللي بيحصل لحد ما قلت لي حاجه مش ممكن أنساها أبداً " مالك مصدومه ليه !؟ (بسخريه) هو أنتي كنتي فاكراني بحبك !؟ (باستهزاء) ههههه غبيه ، أنا كنت بحاول أقرب منك بس عشان جسمك ، عشان ألمسك و أقدر أمارس الجنس معاكي ، هو أنا ممكن أحب حد زيك ؟ ههههه فقيره غبيه " قالت الكلام بسخريه و استهزاء و كانوا سحباتها بيضحكوا من قلبهم . لما شفت ده حسيت أن قلبي اتكسر و أن الدنيا اسودت في عيني و حسيت أني حقع من طولي و ماكنتش مصدقه وداني . الكلام ده خلاني كرهتها و كرهت الحب و كرهت نفسي و كرهت البنات و الستات كلهم و قررت بأني لا يمكن أحب و لا أخلى أي واحده تضحك عليا مره تانيه . في اليوم ده أنا كنت حغتصب منهم كلهم و هربت بالعافيه . (بصوت عالي) عايزاني بعد كل ده أحب تاني أو أخلي واحده تضحك عليا تااانــــي .


قبل ما تخلص حنين كلامها جريت أنجي عليها و حضنتها بقوه و هي دموعها على خدها و حزينه من اللي حصل لها فاتصدمت حنين من اللي عملته و حاولت تبعدها عنها و تضربها لكن أنجي كانت مسكاها بكل قوتها .


أنجي : أنا مش زيها ، أنا بحبك بجد . جايز أكون كنت زيها الأول ، لكن دلوقتي لاء ، أنا بحبك ، بحبك ، بحبــــــــــــــك . أرجوكي صدقيني . قولي لي ممكن أعمل أيه عشان تصدقي .

حنين (بضيق) : أبعدي عني ، أنا قلت لك مش حصدقك .

حنان (الدموع في عينيها) : أنا عارفه أنك أنجرحتي بطريقه تخليكي ماتصدقيش حد تاني ، لكن لازم تعرفي أن فيه حب حقيقي و مش كل الناس كدابه ، و أنا متأكده أن أنجي بتحبك بجد ، مش ممكن حد يعمل كل ده و مايكنش بيحب .

أنجي (بتأثر) : قولي لها ، قولي لها ، يا حنان . أرجوكي صدقينا .

حنين (بتحاول تبعدها) : أبعدي .

حنان : أنتي كمان بتحبيها يا حنين .

حنين (بتبص لها باستعجاب و صدمه) : أيه !؟ أنتي بتقولي أيه !؟

حنان : أنا عارفاكي كويس ، أنتي ضعيفه قدامها بطريقه عمري ما شوفتها ، انا عمري ما شفتك كده قبل كده ، لازم تعترفي بكده .


بصت حنين على حنان و على أنجي و حاولت تنكر الكلام بس ماقدرتش لأن قلبها كان موافق على الكلام ده لكن كانت لازم ترفض عشان قلبها مايتكسرش فبعدت أنجي عنها و قامت و بعدت عنها .


حنين : أنتوا الأتنين بتخرفوا . أنا لا بحب حد و لا عايزه حد يحبني ، و اللي تقدري تعمليه عشان تريحيني يا أنجي هانم أنك تختفي من وشي أو تنطي من البلكونه على الأرض المره دي و تريحيني .

أنجي (بحزن) : حنين .

حنين (بتكشريه) : أنا خلصت الكلام اللي عندي . مع السلامه .


أنجي كانت حزينه جداً و مش عارفه تعمل أيه عشان ترضي حنين فبدأت تمشي ناحية الباب فحنين بصت عليها بنظره حزينه و كأنها مش عايزاها تمشي لكن لما حست أن حنان باصه عليها لفت جسمها و مشيت ناحية الحمام و دخلته فحنان جريت ناحية أنجي و مسكتها من كتفها و شدتها ناحيتها .


حنان (بجديه): رايحه فين يا عبيطه !؟ دي فرصتك .

أنجي (بحزن) : فرصتي !؟ دي مش طيقاني لا بتحبني زي ما أنتي فاكره ، أنتي بتتخيلي بس .

حنان : لاء ، بتحبك ، و أنا حثبت لك . (بابتسامه خبيثه) عندي خطه مجنونه شويه لكن ممكن تنفع .

أنجي : خطة أيه ؟




image

----------------

يا ترى أيه هي الخطه ؟ و يا ترى صح حنين بتحبها و لا حنان بتتخيل ؟

مقتطفات من الجزء التالي

أنجي : لاء أنتي بتكدبي .

حنان : هههههه لما تقدري تبعدي عنها الأول .

حنين (بعدتها جامد و ضربتها قلم) : قلت لك أبعدي عني .


منتظره أرائكم و ملاحظتكم 

image

هناك 14 تعليقًا:

  1. عبيطه حنين بس عندها حق هى خايفه بس ممكن تكون الخطه غيره المهم انو كان جزء حلوووووو اوى شكرا ياحبى

    ردحذف
    الردود
    1. صح عبيطه جداً بس معذوره لأنها خايفه ╥﹏╥
      ههههه ممكن أه و ممكن لاء (●´∀`●)
      أكيد ححط غيره في القصه في الوقت المناسب
      شكراً جزيلاً لكِ يا قمر ♥(✿ฺ´∀`✿ฺ)ノ
      (●♡∀♡)

      حذف
  2. مرحبا هاسا ..ويش مسويه...
    حنين وماضي مؤلم ..منجد ان حنين انكسر قلبها ولها الحق انها تحاول تحمي نفسها من الناس الي تبي تلعب بيها ..بس شكل انجي جاده في الحب تجاهها ومو قادره تصبر على فكرة انها تكون بعيده عنها ... حنين يارب تكون تحب انجي من صدق زي ماحنان بتقول ... يمكن تسوي موعد بين التنتين انجي وحنين .. البارت جميل ورائع وعرفنا على ماضي حنين المؤلم والحزين ..
    شكرا هاسا ..منتظرينك دايم ...

    ردحذف
    الردود
    1. أهلاً يا ندوده القطقوطه
      أنا كويسه يا سكره طول ما أنتي كويسه
      آه للأسف ಥ_ಥ و أنا كمان ماقلتش كل اللي حصل في اليوم الأسود ╥﹏╥ ، له جزء مخصوص
      صح لأنها مش حتستحمل حسر قلبها للمره التانيه (╥_╥)
      جداً ، بتحبها أوي و ماتقدرش تبعد عنها o(╥﹏╥)o
      ههههه حيبان قريب (´∀`)
      ههههه ممكن أه و ممكن لاء (・∀・)
      شكراً جزيلاً لكِ يا عسولتي ( ˘ ³˘)❤
      العفو يا سكره (≧∇≦)/
      أكيد ححاول ماتأخرش (⌒▽⌒)

      حذف
  3. هاااااااي هاستي الحلوه .. اخبارك ياقميل. .

    قعدت ابكي مع انجي وحزنت منشانها كسرت خاطري يوم درت ان حنين سابت الفندق وراحت كانت تحزن يوم طاحت على الارض وهي تقول غبيه ..احبها ..مااقدر اعيش من دونها ..هي الهوا الي بتنفسه (*"__"*) كنت ابي احضنها واطمنها وكمان اقول لها تشجعي وانزلي دوريها ...المهم ان الاتصال خدمني في المهمه (^'__'^)وكانت حنان تقوم بيها بدالي هههه.. والله حظك حلو ياانجي واخيرا عرفتي مكان حنين..(*=___=*)....
    حنين ياقلبي ويش ذا الماضي الاليم ..وبعدياهاستي تقولين مو كله ويش بعد غير ذا كله شي مؤلم ويحزن جدا ماالومك يابت ياحنين الي يصيرله مثل الي صارلك راح يفقد ثقته بالناس كلها ..بس انجي بتحبك ياعبيطه ...وانتي كمان بتحبيها يابت يله روحي تقبلها وحبيها وعوضي الايام الي راحت ..لا تخلي الماضي يحرمك من الحاضر الجميل(*"__"*). وحنان برافو عليك تراقبين الوضع عن كثب وماتخلين شارده ولا وارده الى وحفظاها ( =____=).لا يانجي ماتضعفي وتتركين حنين خليك قويه واسمعي كلام حنان بس انشاء الله مايوديك في داهيه (*''__''*)...

    الخطه مممم تفكر مممم .اهااا يمكن حنان راح تسوي تمثيليه على حنين وتقول لها انها بتحبها وعوزاها لنفسها وتروح تحضنها وتبوسها فتبعدها حنين عنها وتكون انجي حاضره وتشوف بنفسها..هههههههه هاذا اذا ماندفعت وتاخذها الغيره من حنان وتخرب الدنيا ..حنان لما تقدري تبعدي عنها الاول .شكل الكلام موجه لحنين ...
    متشوقه اشوف البارت الجاي واحداثه وااااو طالعه حماسيه وشب فيني الحماس منشان اعرفها ..
    تسلميلي هاسا ياباشا على الباىت الحلو والروايه الحلوه ..

    اريقااااااااااتو قوزاااااااااايماس .....هونتوني اريقااااااااااتو قوزاااااااااايماس هاساااااااا

    ردحذف
    الردود
    1. أهلاً لانتي الحلوه (^ω^)
      أنا بخير طول ما أنتي بخير يا عسوله (*^▽^*)
      ಥ⌣ಥ صح كانت تحزن جداً المسكينه أنجي لأنها بتحبها بجد و بتتعذب عشانها ╥﹏╥
      حنان هي اللي حلت المشكله كلها و ساعدتها و أنقذت الموقف O(≧∇≦)O
      و كمان حنين تقطع القلب o(╥﹏╥)o لأنها أتجرحت بجد في ماضيها و مش ممكن تنسى بسهوله أو تقدر تثق في حد تاني ಥ⌣ಥ
      القصه بالكامل من أول ما حبت حنين لحد ما قدرت تهرب من بيتها (¬_¬)ノ القصه كلها على بعضها مش مجرد اختصار للأحداث ಠ_ಠ
      صح بتحبها جداً و مش ممكن تقدر تبعد عنها أو تخونها (^~^)
      و هي كمان بتحبها و بتحاول تنكر و تخدع نفسها (^_^;)
      ههه حنان هي اللي دايماً بتساعد (≧∇≦)/
      ههههه صح المهم أن خطة حنان تنجح و ماتوديش حنين في داهيه “ψ(`∇´)ψ

      هههههه حلوه الخطه جداً بس مش حقول هي صح و لا لاء (●´∀`●) و لا توقعك صح و لا لاء (´∀`)
      أكيد حتعرفي قريب بعد رمضان (⌒▽⌒)
      هههه سعيده جداً أنها عجبتك و أنك اتحمستي لها (^v^)

      تسلمي لي يا لانتي الهانم و ست الهوانم و متشكره أوي أوي على كلامك الجميله و اللي كل الشكر مش حيكفي ♥(✿ฺ´∀`✿ฺ)ノ

      ( ˘ ³˘)❤ هونتوني دومو أريجاتو جوزيماس ماي سويت فريند (♥ω♥*)

      حذف
  4. هههههه ادوشتك هاساااااااا حكي كثير بس ويش اسوي من فرط حمااااسي لمى اقرا رواياتك فاتحمس كثيرررر ..ودي احكي قليل بس مااقدر ..الله يعينك تقرين كلامي كله ....
    واحب اضيف شي انا جدا احبك هاساااااااا واحترمك جدا ...

    ردحذف
    الردود
    1. هههههه أبداً يا عسولتي (⌒▽⌒)
      أنا بحب دايماً تعليقاتك الجميله (●♡∀♡) و دايماً بتسعدني ヽ(*≧ω≦)ノ
      ده شيء يسعدني جداً يا غاليه O(≧∇≦)O
      ههههه ده ربنا بيحبني عشان أقدر أقراء كلامك الحلو (。♥‿♥。)
      و أنا كمان يا عسولتي (♥ω♥*)

      حذف
  5. هههههه ادوشتك هاساااااااا حكي كثير بس ويش اسوي من فرط حمااااسي لمى اقرا رواياتك فاتحمس كثيرررر ..ودي احكي قليل بس مااقدر ..الله يعينك تقرين كلامي كله ....
    واحب اضيف شي انا جدا احبك هاساااااااا واحترمك جدا ...

    ردحذف
  6. هاااااااي هاستي الحلوه .. اخبارك ياقميل. .

    قعدت ابكي مع انجي وحزنت منشانها كسرت خاطري يوم درت ان حنين سابت الفندق وراحت كانت تحزن يوم طاحت على الارض وهي تقول غبيه ..احبها ..مااقدر اعيش من دونها ..هي الهوا الي بتنفسه (*"__"*) كنت ابي احضنها واطمنها وكمان اقول لها تشجعي وانزلي دوريها ...المهم ان الاتصال خدمني في المهمه (^'__'^)وكانت حنان تقوم بيها بدالي هههه.. والله حظك حلو ياانجي واخيرا عرفتي مكان حنين..(*=___=*)....
    حنين ياقلبي ويش ذا الماضي الاليم ..وبعدياهاستي تقولين مو كله ويش بعد غير ذا كله شي مؤلم ويحزن جدا ماالومك يابت ياحنين الي يصيرله مثل الي صارلك راح يفقد ثقته بالناس كلها ..بس انجي بتحبك ياعبيطه ...وانتي كمان بتحبيها يابت يله روحي تقبلها وحبيها وعوضي الايام الي راحت ..لا تخلي الماضي يحرمك من الحاضر الجميل(*"__"*). وحنان برافو عليك تراقبين الوضع عن كثب وماتخلين شارده ولا وارده الى وحفظاها ( =____=).لا يانجي ماتضعفي وتتركين حنين خليك قويه واسمعي كلام حنان بس انشاء الله مايوديك في داهيه (*''__''*)...

    الخطه مممم تفكر مممم .اهااا يمكن حنان راح تسوي تمثيليه على حنين وتقول لها انها بتحبها وعوزاها لنفسها وتروح تحضنها وتبوسها فتبعدها حنين عنها وتكون انجي حاضره وتشوف بنفسها..هههههههه هاذا اذا ماندفعت وتاخذها الغيره من حنان وتخرب الدنيا ..حنان لما تقدري تبعدي عنها الاول .شكل الكلام موجه لحنين ...
    متشوقه اشوف البارت الجاي واحداثه وااااو طالعه حماسيه وشب فيني الحماس منشان اعرفها ..
    تسلميلي هاسا ياباشا على الباىت الحلو والروايه الحلوه ..

    اريقااااااااااتو قوزاااااااااايماس .....هونتوني اريقااااااااااتو قوزاااااااااايماس هاساااااااا

    ردحذف
  7. هاسا تأخرتي مره في تنزيل الروايه إن شاءالله تكوني بخير وانا بانتظارك بفارغ الصبر ^__^

    ردحذف
    الردود
    1. بعد رمضان حنزل الجزء على طول
      أعتذر جداً على التأخير يا جميله
      أنا كويسه الحمد لله و أنتي أن شاء الله تكوني بخير
      شكراً على انتظارك

      حذف
  8. هاسا اخبارك
    الحين سادس العيد ومانزلتي الروايه )""":
    مره متحمسه اقرأ التكملة لا تتأخري علينا

    ردحذف
    الردود
    1. أنا تمام يا حلوه و أنتي ^▽^)/
      ماعلش أتأخرت شويه لأني كنت مشغوله شويه بس نزلتها أخيراً (^▽^)
      آسفه يا جميله على التأخير (^_^;)

      حذف